۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۷۳۲۵۵
آیت الله اعرافی:

مسؤولان رهنمودهای رهبری و مراجع را نصب العین قرار دهند|خیال مذاکره با دشمن دروغگو وعهدشکن باطل است

امام جمعه قم با بیان این که نباید خیال مذاکره با دشمن عهد شکن و دروغگو وجود داشته باشد، گفت: عهدشکنان دروغ گو ادعای مذاکره می کنند اما اولین شرایط مذاکره انسانی را نمی فهمند.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه امتحان انسان به وسیله اموال و فرزندان گفت: پدیده آقازادگی منحوس همواره بوده است که افرادی از موقعیت ها سوء استفاده می کردند و این نشان می دهد که نعمت های مال و فرزند اگر مدیریت نشود می توان تبدیل به نقمت شود.

وی در خطبه دوم با اشاره به روز دحو الارض افزود: دحو الارض روز بزرگی در تاریخ بشر و کره زمین است که باید گرامی داشته شود، باید شاکر خدا باشیم که زمینه حیات بشر در کره زمین را فراهم کرد تا انسان بتواند از طریق زندگی به تکامل برسد، باید به اعمال مقرر شده این روز توجه کنیم.

مدیر حوزه های علمیه به سالروز بنیانگذاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این شورا در طول تاریخ انقلاب منشأ خدمات بزرگی در بسیج مردم در صحنه های دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است و همچنان باید با ابتکار و خلاقیت ظرفیت های جدید ایجاد کرده و برای حضور قوی ملت در صحنه های انقلاب تلاش کند.

وی با تقدیر از خدمات جهاد دانشگاهی ادامه داد: این مرکز اقدامات خوبی در پیشرفت های علمی انجام داده است اما امروز انتظار می رود که این نهاد بر پایه اندیشه انقلابی و در مسیر ابتکار، خلاقیت و پیشرفت های بزرگ علمی قدم های بزرگتری بردارد.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، به کارنامه سیاه آمریکا در زمینه حقوق بشر از جمله حمله اتمی به ژاپن اشاره کرد و ابراز داشت: گرچه این کار سرنوشت جنگ را تغییر داد اما لکه ننگی بر پیشانی آمریکا ثبت شد که در طول تاریخ باقی می ماند، بیش از 200 هزار نفر در ثانیه ای با این حمله اتمی کشته و میلیون ها نفر آواره و مجروح شدند.

وی عنوان کرد: بسیار عجیب است که استفاده کنندگان از سلاح اتمی و پشتیبانان استفاده از سلاح های شیمیایی امروز مدعیان دروغین صلح و دور شدن از سلاح های اتمی هستند، در پرونده ننگین آن ها ده ها نقطه سیاه بسیار زشت ثبت شده است اما باز هم مدعی هستند، اگر راست می گویند باید سلاح های اتمی را کنار بگذارند اما دروغ می گویند و پرونده ننگین و سنگین آن ها مملو از جرایم و زیر پا گذاشتن حقوق بشر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکایی ها از ندای مرگ بر آمریکا هراس دارند، خاطرنشان کرد: گاهی می گویند ندای مرگ بر آمریکا خاموش شده است اما این ندای بلند در ایران و سراسر جهان طنین افکن است، این صدای ملت ایران در برابر دولتمردان و حاکمان زورگوری آمریکا است و تا زمانی که عاقل نشوند باقی خواهند ماند.

وی با اشاره به شرایط حساس کشور و وجود مشکلات اقتصادی اضافه کرد: امروز در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دشمنان اسلام و انقلاب ژست ها می گیرند،  قدرت نمایی می کنند و برگ های جدید از تحریم و توطئه رو می کنند که ناشی از عصبانیت و خشم آن ها از اقتدار و بقای انقلاب اسلامی است.

آیت الله اعرافی با بیان این که مشاهده اقتدار انقلاب اسلامی دشمن را خشمگین می کند، گفت: دشمنان برای همین عهدها را زیرپا گذشته و پیمان ها را می شکنند و قلدرمآبی می کنند، هدف اصلی دشمن مردم، اراده ثابت آنان و قلب های مؤمن و امیدوار آنان است.

وی افزود: دشمنان جنگ روانی و اقتصادی شدید راه انداخته اند تا ملت را از پا در آورند و باور، امید، وحدت و انسجام را از ما بگیرند، فشارهای شدید و تحریم برای فروپاشی اقتصادی و اخلال امنیت و هرج و مرج در کشوری که نماد امنیت و استقلال در دنیا است از برنامه های جدی دشمن به شمار می رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که ملت و جوانان باید در صحنه بوده و هوشیار باشد، اظهار داشت: راه مقابله با توطئه دشمن هوشیاری، بصیرت، وحدت و انسجام ملت و تبعیت از رهبری است؛ بردباری و فعالیت و تلاش باید در دستور کار ملت باشد.

وی با تأکید بر این که همه مسؤولان و قوای سه گانه وظایف سنگینی دارند، ادامه داد:  انتظار از دولت و مسؤولان این است که رهنمودهای راه گشای رهبری  در زمینه های گوناگون را نصب العین قرار دهند و آن ها را به صورت جدی دنبال کنند، مراجع در روزهای اخیر رهنمودهای مهمی داشتند و دردهای مردم را بیان کردند که باید مدنظر باشد، نظرات بزرگان با قطع نظر از مسائل سیاسی باید مورد توجه باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این که مسؤولان باید به مردم نزدیک تر شوند و درد جامعه و جوانان در زمینه ازدواج، گرانی مسکن و مواد غذایی را درک کنند، ابراز داشت: عزم جهادی و مدیریت اقتصادی در مسیر اقتصاد مقاومتی مسأله بسیار مهمی است  اما همچنان شاهد هستیم هنوز اراده قوی و برنامه ریزی سامان مند وجود ندارد که اشتباه است.

وی اصلاح آرایش نیروهای مدیر و تیم های اقتصادی را از دیگر وظایف مسؤولان دانست و عنوان کرد: باید از نسل جوان استفاده کنیم، انسان های قوی و معتقد باید روی کار باشند تا گره ها را باز کنند، باید بدانیم که تمام گره ها قابل گشودن است و اگر کسی تصور می کند این ملت توانایی ندارد اشتباه می کند چرا که ملت ایران انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن را به وجود آورد.

امام جمعه قم اصلاح نظام بانکی را موضوعی بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بانک ها در زمینه دیرکرد، اقساط و وام ها برای صنایع با تغییر رویکرد داشته باشد تا صنایع به تعطیلی کشیده نشوند و جان بگیرند.

وی ارتباط فعال خارجی با همسایگان و کشورهای شرقی برای بازاریابی و فعالیت اقتصادی، مبارزه با قاچاق و تأکید بر کالای داخلی،  کنترل بازار ارز و گرانی ها و مبارزه با مفاسد با همه وجود را از دیگر وظایف مسؤولان برشمرد و اضافه کرد: درباره اقدامات انجام شده در مبارزه با مفاسد تشکر می کنیم اما کافی نیست، مبارزه با فساد قاطعیت و برنامه ریزی می خواهد با مفسده از سیستم مالی دور شده و اختلاس ها و ریخت و پاش ها حذف شود.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اتخاذ مواضع شجاعانه در برابر دشمن، گفت: مواضع اخیر رییس جمهور قابل تقدیر است که باید نهادینه و استوار شود؛ حکمت، مصلحت و عقلانیت باید رعایت شود که همین موارد می گوید انسان باید محکم باشد، این پیمان شکن ها دروغ می گویند و باید قوی در برابر آن ها ایستادگی کرد.

وی افزود: نباید خیال مذاکره با عهدشکنان وجود داشته باشد، عهدشکنان دروغ گو ادعای مذاکره می کنند اما اولین شرایط مذاکره انسانی را نمی فهمند، این زورگویان به ملت ها ظلم ها کردند و در بحرین، یمن، فلسطین، لبنان و کشورهای عالم ظلم می کنند، این ها دروغ می گویند و به فضل الهی ملت ما از این بحران ها عبور خواهد کرد و در برابر دشمن با همه وجود مقاومت می کند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پیش رو بودن ایام حج اظهار داشت: برای همه حجاج در آستانه سفر ملکوتی حج آرزوی سعادت و توفیق داریم و  ان شاءالله حجاج باید با همه معیارهای اسلامی و آداب و اسرار حج و نمایندگی انقلاب اسلامی این فریضه مهم را به جا بیاورند./1323/

ارسال نظرات